Tuesday, October 15, 2013

Part 2

~Assalamualaikum~

Hari ni,Admin(afifa) tetiba rajin nak update,so inilah hasil kerjanya...Tadaa!!..Hahaha..at least,dapat jugak..Admin penat..Need to rest..Ciao lu..Assalamualaikum..Enjoy ya!!


 “Tak ada apa-apalah.Mana ada aku termenung”.Syafiq membidas kata-kata Danial.”Ek elleh..jangan nak tipu la..aku tau,kau fikirkan seseorang ni.Fikirkan Dania ke?”.Syafiq terus melarikan pandangannya kea rah lain. “Mana ada…”belum sempat Syafiq menghabiskan bicaranya, pensyarah masuk ke dalam dewan kuliah. “Good Evening”.Kata pensyarah apabila memasuki dewan itu.
********************************************************
            Syafiq berjalan keluar dari dewan kuliah.Tiba-tiba bahunya dipegang seseorang.Syafiq yang sudah biasa,tidak member sebarang tindakbalas akan tindakan itu.Dia tahu,pasti Danial yang melakukannya. “Kau tak habis lagi ngan aku tadi,apa yang kau menungkan sebenarnya ni,Fiq?”.Danial bertanya soalan yang sama seperti di dalam dewan kuliah tadi. “Kan aku dah kata,tak ada apa-apa la..tak payah la sibuk hal aku..stop asking me that question”. “Come on,la Syafiq.Takkan ngan aku pun tak nak cerita kut?”. “Hishy,kau ni.Semua nak tahu.Okay,aku mengaku aku fikir pasal Dania”.Syafiq mengalah. “Apa kena dengan dia?...Ada problem ke?”
            “Kau janganlah nak sembunyikan apa-apa dari aku.Kita dah kena lima tahun,Fiq.Just tell me okay.Rasanya selama ni,kau tak de apa-apa problem pun dengan Dania tu.”Danial terus mendesak Syafiq.Syafiq mendengus kecil.”Huh!,okay,fine…aku lamar Dania semalam,but she said that she’s going to marry Fatih.Dia akan bertunang dengan Fatih dua minggu lagi.Aku kecewa sangat but aku dah fikir masak-masak,I’ll forget her,dia bukan jodoh aku,so,aku tak perlu fikirkan dia.But each time,aku cuba nak lupakan,aku akan semakin ingat pasal kes semalam tu.Really hurt me a lot”.
            Danial menunjukkan riak kasihan kepada Syafiq. “Relax,man…Ramai lagi perempuan lain..Mungkin Allah dah tentukan,ada yang lebih baik dari Dania untuk kau…Setiap yang berlaku ada hikmahnya…Allah takkan menguji hambanya jika hambanya tidak mampu..Tabahlah ya...,Also,cakap pasal perempuan ni,kau tau tak,ada student baru masuk.Tak silap aku,nama dia,Aisyah Ulya Zahira.Cute kan nama dia.Orang kata budak tu,cun gila..But dia anak ustaz,hehe..aku pun ada terfikir nak tackle but bila tahu dia anak ustaz..takut la jugak..hehe..nanti tak pasal-pasal aku kena ceramah..Hehehe..”.Danial mencuba untuk menggembirakan Syafiq.
            “Ada-ada aje kau ni,Danial.Okay la,aku nak balik dulu ni.Nanti,umi aku bising pulak.Siapa yang susah,aku jugak..Hehe..Okay,ciao lu..Assalamualaikum..”.Syafiq berlalu meninggalkan Danial.Dia menuju ke arah kereta kesayangannya, Audi R8 berwarna merah.Kereta itu adalah pemberian daripada ayahnya atas kejayaannya dalam peperiksaan tahun lepas

No comments:

Post a Comment